اجزای اصلی جک های هیدرولیک

اجزای اصلی جک های هیدرولیک

اجزای اصلی جک های هیدرولیک

لوله (barrel)

وظیفه ی اصلی بدنه یا لوله ی جک، نگه داشتن فشار است. لوله جک معمولا از یک لوله ی بدون درز درست شده است. در ادامه دومین جزء از اجزای اصلی جک های هیدرولیک را خواهید خواند.

اجزای اصلی جک های هیدرولیک ادامه…

پایه یا درپوش (base or cap)

وظیفه ی اصلی درپوش بستن محفظه ی فشار از یک سمت می باشد. درپوش بوسیله ی جوشی، رزوه ای، پیچ و یا میله های کششی به بدنه متصل می شود.

سرسیلندر (cylinder head)

وظیفه ی اصلی سر سیلندر، بستن محفظه ی فشار از سمت دیگر می باشد. سرسیلندر ممکن است یک سیستم آببندی یکپارچه برای دسته پیستون داشته باشد و یا از یک گلند آببندی استفاده نماید. سرسیلندر با رزوه، پیچ یا میله های کششی به بدنه وصل می شود. یک سیل استاتیکی یا اورینگ بین سرسیلندر و لوله ی جک استفاده می شود. در ادامه چهارمین جزء از اجزای اصلی جک های هیدرولیک را خواهید خواند.

اجزای اصلی جک های هیدرولیک ادامه…

پیستون (piston)

وظیفه ی اصلی پیستون جدا کردن قسمت های با فشار مختلف درون لوله است. شیارهایی بروی پیستون ماشین کاری شده است که سیل های لاستیکی یا فلزی و یاتاقان ها درون آنها قرار گیرند. که این سیل ها می توانند دوطرفه یا یک طرفه باشند. اختلاف فشار بین دو طرف باعث می شود پیستون باز و بسته شود. در ادامه آخرین جزء از اجزای اصلی جک های هیدرولیک را خواهید خواند.

میله پیستون (piston rod)

میله پیستون معمولا قطعه ی فولاد نورد سخت با لایه ای از کروم است که به پیستون وصل شده است. در سیلندرهای یک طرفه میله پیستون از یک سمت و در سیلندرهای دو طرفه، میله پیستون از دو سمت پیستون و تا خارج از لوله ی جک ادامه می یابد. میله پیستون، عملگر هیدرولیکی را اجزای ماشین وصل می کند که عمل مورد نظر انجام شود.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: 6 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا