جک هیدرولیک

جک هیدرولیک

جک هیدولیکی (hydraulic cylinder) که به آن موتور هیدرولیک خطی نیز می گویند، یک محرک مکانیکی است که بدون نیاز به چرخدنده ی مکانیکی یا اهرم با انتقال فشار از سیال بوسیله یک پیستون به نقطه ی مورد نظر، امکان انتقال حرکت و نیروی خطی در سیستم های هیدرولیکی را فراهم می سازند. جک های هیدرولیک هم در کاربردهای صنعتی (پرس های هیدرولیک، جرثقیل ها، فورجینگ، بسته بندی ماشین آلات) و هم کاربردهای تجهیزات سیار (ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات ساخت وساز، تجهیزات دریایی) بکار گرفته می شوند. و در مقایسه با سیستم های پنوماتیکی، مکانیکی، و الکتریکی، سیستم های هیدرولیکی، ساده تر، با دوام تر، و با قدرت بیشتر هستند. برای مثال، ظرفیت توان یک پمپ هیدرولیک ده برابر یک موتور الکتریکی در همان ابعاد می باشد. به علاوه جک های هیدرولیک در شکل ها و مقیاس های گسترده، برای طیف گسترده ای از نیازهای کاربردی موجود هستند.

جک هیدرولیک ادامه…

برای رسیدن به حداکثر کارایی و قابلیت اطمینان، انتخاب جک هیدرولیکی مناسب با توجه به کاربرد مورد نیاز بسیار مهم است. در نتیجه برای انتخاب جک هیدرولیک مناسب باید به چندین پارامتر توجه نمود. خوشبختانه، برای کمک در انتخاب جک مناسب، دسته بندی ای برای انواع جک ها، تکنیک های نصب و حساب سرانگشتی موجود است.

انواع جک هیدرولیک:

سه نوع پرکاربرد جک های هیدرولیک شامل موارد زیر می باشد:

جک های هیدرولیک تای-راد (tie-rod)

در این نوع جک ها معمولا، خارج از محفظه ی جک، برای ایجاد پایداری مضاعف، از میله های کششی فولادی رزوه دار استحکام بالا استفاده می شود.

جک هیدرولیک ادامه…

جک های جوشی(welded)

جک های جوشی، یک محفظه ی جوشکاری شده ی ظرفیت بالا برای جک دارند و لوله ای دارند که مستقیما به درپوش های انتهایی جوش داده شده است، و نیازی به میله کششی ندارد.

جک های رم (ram)

این جک ها همان چیزی هستند که از ظاهرشان بنظر می رسد، جک با استفاده از فشار خیلی بالا به سمت جلو فشار داده می شود. جک های رم در کاربردهایی با ظرفیت بالا استفاده می شوند، و معمولا بیشتر در بارهای فشاری استفاده می شوند تا بارهای کششی.

برای تمامی انواع جک های هیدرولیک، اندازه های مهم و ضروری، شامل، کورس، قطر سوراخ و قطر میله است. طول کورس از کمتر از ۱ اینچ تا چند فوت یا بیشتر متغیر است. قطر سوراخ می تواند از یک اینچ تا بیش از ۲۴ اینچ تغییر کند. و قطر میله ی پیستون بین ۰٫۵ تا ۲۰ اینچ متغیر است. اگرچه عملا انتخاب کورس، قطر سوراخ و قطر میله با عوامل محیطی و یا شرایط طراحی، محدود می شود. به عنوان مثال ممکن است فضای بسیار کمی برای طول کورس ایده آل داشته باشیم. برای جک های تای- راد، افزایش سایز سوراخ، باعث افزایش تعداد میله های مورد نیاز برای حفظ پایداری می شود. افزایش قطر سوراخ یا میله پیستون یک راه ایده آل برای جبران فضای کم در مواقع نیاز به نیروی بیشتر است، که در این موارد ممکن است که نیاز به استفاده از جک های متعدد شود.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: 7 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا